Alfred Jansen Communicatie. Een selectie van projecten

Real time connections – Long term results. Communicatie gaat over verbindingen leggen. In de authentieke aanpak van Alfred Jansen Communicatie kiezen we voor duurzaamheid en diversiteit. Aandacht creëren en vasthouden. Doelstellingen bereiken waar de klant ook mee verder kan. Hard schreeuwen kunnen we allemaal, maar een relatie opbouwen voor blijvend betere resultaten vergt iets meer talent, ervaring en creativiteit en een optimale communicatie met de opdrachtgever. De hier genoemde, recente projecten zijn stuk voor stuk gebaseerd op deze principes. Meer over onze werkwijze hier.

 

LokalHeroz: retail marketingcommunicatie (mode) en productie e-boek

September 2009 – nu

Wie: LokalHeroz, de meest spraakmakende all-inclusive menswear store van Rotterdam

Wat: PR, marketingcommunicatieadvies en –ondersteuning, productie content voor website en uitgave e-boek ‘Handboek voor de Nieuwerwetse Man’. 

Resultaat: sterk en duidelijk profiel online en offline, imagoversterking voor langetermijncontinuïteit en verschillende producties, waaronder e-boek.

 

TEDxRotterdam: corporate communicatie

Juni 2011 – juni 2012

Wie: TEDxRotterdam – Conference on Future Leadership

Wat: lid kernteam, verantwoordelijk voor (corporate) communicatie. Manifest. Engelse taal.

Resultaat: overweldigende belangstelling van deelnemers, partners en een mooi programma dat trending topic was.

 

Vietnamees Restaurant Little V: profilering and marktcommunicatie

April 2011 – nu

Wie: Vietnamees Restaurant Little V

Wat: communicatieadviseur voor de eigenaar van de Little V restaurants in Den Haag en Rotterdam. Volledig communicatiepakket met aandacht voor interne communicatie, marketingcommunicatie en public relations. Veel aandacht voor huisstijl en tone of voice.

Resultaat: een nieuw sterk profiel en een duidelijkere, en beter toe te passen huisstijl. Productie brochures en content website.

 

Uitgever van (e-)boeken

Oktober 2011 – nu

Wie: S4L Publications

Wat: onder de naam ‘School for Love’ (S4L) uitgever van boeken op het gebied van seksuele diversiteit. Internationale samenwerking.

Resultaat: verschijning eerste boek (‘School van Liefde’) in de loop van 2013, later gevolgd door het e-boek is.

 

Authentieke-Communicatietraining

November 2011 – nu

Wie: diverse organisaties

Wat: training in Authentieke Communicatie aan startende ondernemers. Doorgaans op verzoek van een groep ondernemers als onderdeel van een breder startprogramma.

Resultaat: diverse trainingen, bijvoorbeeld tijdens ‘Op eigen kracht, op naar de start’.

 

All-in communicatiepakketten voor ondernemers met een bescheiden budget

Januari 2012 – nu

Wie: diverse ondernemers

Wat: de ‘AJCstarthulp’ en ‘AJCom’ – structurele begeleiding plus uitvoerende werkzaamheden voor respectievelijk startende ondernemers of projecten, en ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.

AJCstarthulp

AJCom

Meer informatie over lopende projecten op aanvraag.

 

Promotie en public relations voor ondernemerscollectief

Januari 2012 – nu

Wie: ondernemersvereniging Rabbijn Maarsenplein

Wat: voor de ondernemers (meest restaurants) en vastgoedorganisatie van het Haagse Rabbijn Maarsenplein verzorg ik de coördinatie van alle communicatie, public relations en marketingactiviteiten. Tevens woordvoerder. Vanaf 2013: adviseur.

Resultaat: succesvolle evenementen (Maanfeest 2012), vernieuwing huisstijl, website en drukwerk. Meer huurders en meer bezoekers aan restaurants op het plein.

 

Campagne ‘Come On Come Out’ – seksuele diversiteit

Februari 2012 – nu

Wie: Come On Come Out

Wat: een campagne ontwikkeld om de zichtbaarheid van LHBT-mensen te vergroten. ‘Come On Come Out’ roept mensen op om uit de kast te komen en daarmee een beter leven te winnen. Daarnaast wil de campagne een brug slaan tussen deze groep en de ‘mainstream’ maatschappij door meer begrip voor ieders (!) diversiteit te stimuleren.

Resultaat: project in ontwikkeling. Streven naar (internationale) uitbouw.

 

Manifestsessie voor de Pompestichting in Nijmegen

April 2012

Wie: TBS-kliniek de Pompestichting

Wat: de allereerste manifestsessie organiseerde ik voor de Pompestichting (onderdeel van Pro Persona, forensische psychiatrie) in Nijmegen.

Resultaat: het manifest van de Pompestichting.

 

Redactie ‘Gers’ magazine

Oktober 2012 – nu

Wie: Gers! Magazine

Wat: redacteur ‘Gers’ Magazine – Rotterdam.

Resultaat: zie www.alfredjansencommunicatie.nl/2012/11/gers/.

 

Onderwijsmanifest inclusief communicatie en organisatie

November 2012 – nu

Wie: Kenniscentrum RotterdamV

Wat: ontwikkeling van een ‘onderwijsmanifest’ ter verbetering van de positie van LHBT’ers in onderwijsinstellingen in Rotterdam. Samenwerking met alle relevante partijen voor een zo breed mogelijk draagvlak.

Resultaat: presentatie in maart 2013. Meer informatie op aanvraag.

 

Tone of Voice – rebranding project (retail)

Voorjaar 2013 (lopend)

Wie: landelijke retailorganisatie

Wat: productie van richtlijnen, voorbeeldteksten en tips voor een consequente communicatie. Onderdeel van een rebrandingproject.

Resultaat: Tone of Voice-handleiding. (nog op te leveren)

 

Voor een actueel overzicht van de diverse projecten: LinkedIn.

Bekijk de presentatie!