Manifest voor een Authentiek 2013

Als ‘(her)uitvinder’ van het Manifest presenteert Alfred Jansen Communicatie het eigen Manifest voor 2013. Download de pdf en lees wat dit Manifest voor onze opdrachtgevers betekent.

Het Manifest van Alfred Jansen Communicatie is het uitgangspunt voor Authentieke Communicatie, een allesomvattende en onderscheidende communicatieaanpak die geschikt is voor alle soorten en formaten organisaties. Ontwikkeld én exclusief toegepast door AJC: snel, slim en sociaal. Dit Manifest bestaat uit 7 elementen plus een aantal visuals die laten zien hoe we werken én samenwerken – en om duidelijk te maken waar we zelf voor staan.

manifest-ajc5a

Download het Manifest als pdf (manifest-ajc-2013) of vraag de gedrukte versie aan (hier). Hoe dan ook: laat je inspireren en deel het gerust met anderen – voor een inspirerend en vooral authentiek 2013!

 

 

 

 Wat betekent het allemaal? Lees verder! 

 

manifest-1

Manifesteer jezelf – wees authentiek en relevant

“Yes, in all my research, the greatest leaders looked inward and were able to tell a good story with authenticity and passion”

Deepak Chopra

Laat zien wie je écht bent en doe dat met overtuiging. Alleen dan bereik je de juiste mensen en realiseer je duurzame resultaten.

Wat betekent dit concreet voor ons werk?

Aan de start van een communicatietraject leggen we een basis door samen met de opdrachtgever vast te stellen (en bij voorkeur in een Manifest vast te leggen) waar de klant voor staat en wil bereiken, én de hoofd- en bijzaken te scheiden. Zo kunnen we samen op korte en op lange termijn zichtbare resultaten boeken. Dit is de basis voor Authentieke Communicatie.

 

manifest-3 Maak het verschil

“I don’t want to make money; I want to make a difference”

Lady Gaga

Wees bereid je nek uit te steken. Toon je passie. Wees open-minded en bereid je te onderscheiden.

Wat betekent dit concreet voor ons werk?

Bewandel je het pad van je concurrenten, dan zul je niet verder komen dan zij. Daarom gaan we op zoek naar die bijzondere elementen waarmee je je (als bedrijf, product of dienst) écht onderscheidt. Die gebruiken we vervolgens in het communicatietraject volgens de vier elementen van Authentieke Communicatie: Visie, Strategie, Identiteit en Content.

 

 

manifest-5Weet waar je naartoe gaat

“Make your work to be in keeping with your purpose”

Leonardo da Vinci

 

Weet wat je wilt bereiken en ga er vol overtuiging en passie voor. Dan heb je de grootste kans om er te komen.

Wat betekent dit concreet voor ons werk?

Authentieke Communicatie is geen theorie. Het is vooral praktijkgericht. Daarom stellen we vooraf de doelstellingen vast. Haalbaar en budget-proof.

 

 

manifest-6Doe het gewoon

“Just do it”

Nike

Maak het jezelf niet moeilijk; ingewikkelde communicatie blijft ingewikkeld dus houd het begrijpelijk. En leuk, dát spreekt iedereen aan. We gaan meteen aan de slag en stellen niet uit tot morgen wat we meteen kunnen doen.

Wat betekent dit concreet voor ons werk?

Onze werkwijze is pragmatisch, doelgericht en gebaseerd op veel ervaring. Soms is het beter om meteen aan de slag te gaan; als het maar even kan dan doen we dat ook. Ondernemen betekent immers risico’s durven te nemen en verantwoordelijkheid te dragen. ‘Gewoon’ betekent ook: geen fratsen.

 

 

manifest-7Leer van je successen – maar ook van je fouten

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts”

Sir Winston Churchill

 

We maken allemaal fouten. We boeken onze grootste successen wanneer we van onze fouten leren.

Wat betekent dit concreet voor ons werk?

Ervaring telt. Ervaring hebben we in overvloed met heel uiteenlopende projecten maar dat neemt niet weg dat we geen nieuwe paden kunnen inslaan. Integendeel. Dat doen we vol vertrouwen. En blijven samen met onze opdrachtgevers groeien.

 

 

manifest-4Leg verbindingen

“Creativity is just connecting things. When you ask creative people how they did something, they feel a little guilty because they didn’t really do it, they just saw something. It seemed obvious to them after a while. That’s because they were able to connect experiences they’ve had and synthesize new things”

Steve Jobs

Denk je écht dat je het alleen kunt? Dat jij de wijsheid in pacht hebt? Stel je open voor anderen, want samen kom je nog veel verder!

Wat betekent dit concreet voor ons werk?

Samenwerking staat aan de basis van al onze activiteiten. Het begint met een goede samenwerking met onze opdrachtgevers, waarbij we altijd uitgaan van langetermijnrelaties. Talent is overal, dát zoeken en vinden we en dát verbinden we met als resultaat: Authentieke Communicatie.

 

 

manifest-2Inspireer meer – en láát je vooral inspireren

“Stay inspired in business by being childlike. Not childish but childlike. Taking in everything around me like a child, I let it inspire me”

Sir Paul Smith

Alles inspireert. Kijk goed om je heen en ontdek hoe veel mogelijkheden er zijn buiten de gebaande paden om je te onderscheiden en zo verder te komen met wat je doet.

Wat betekent dit concreet voor ons werk?

Wij willen onze opdrachtgevers inspireren. We willen motiveren om net dat stapje verder te gaan, én verder te komen! Maar we willen ook steeds weer geïnspireerd worden. Zo komen we tot meer dan alleen maar het realiseren van doelstellingen! Zo blijven we groeien in alles wat we doen – niet alleen in ons werk, maar ook in ons persoonlijk leven!

manifest-8